Witryna internetowa jest tak wspaniała, jak ilość ludzi, którzy ją odwiedzają. Możemy bowiem posiadać jedną z najpiękniejszych witryn w internecie albo oferować użytkownikom globalnej sieci internet jedne z najbardziej wartościowych informacji, ale co z tego, jeżeli już nikt nie będzie miał sposobności ich spostrzec? By pojawić się w wynikach wyszukiwania większej ilości ludzi, powinniśmy zadbać o odpowiednie przygotowanie naszej witryny. Zrobimy to, wykorzystując techniki odpowiedzialne za pozycjonowanie stron.
Jest ich dużo, a kilka najważniejszych przedstawimy sobie poniżej. Nie jest to fizyka kwantowa, więc właściwie każdy powinien potrafić je samemu dopasować.Mimo że bardzo dobry content rzadko kiedy broni się sam, to nadal jest bardzo ważny i upowszechnianie strony w internecie bez niego jest praktycznie niemożliwe. Nie bez powodu content reklama uchodzi za jedną z najbardziej skutecznych form promocji. A jeżeli już połączy się go z innymi technikami SEO, będzie jeszcze bardziej efektywny (o tym później). Wartościowa treść jest znacząca nie tylko i wyłącznie dla żywego człowieka, ale też dla wyszukiwarki. Teksty oryginalne oraz pomocne dla internauty są bardziej cenione od duplikatów lub treści o małej wartości merytorycznej. Powinniśmy jednak pamiętać, żeby wręcz w sytuacji contentu nie zapominać o słowach priorytetowych, po których Google może rozpoznać naszą treść i polecić ją czytelnikowi.Równie istotne jest pozyskiwanie linków, czyli zamieszczanie odsyłaczy w innych miejscach sieci. Powinny to być portale cieszące się dużą liczbą odwiedzin a także zaufaniem użytkowników. Jeżeli już w wielu miejscach w internecie znajduje się odsyłacz do naszej strony, mamy szansę nie tylko i wyłącznie przyciągnąć więcej użytkowników internetu, niemniej jednak też stajemy się bardziej atrakcyjni dla wyszukiwarki. Tego rodzaju działania najlepiej połączyć ze wspomnianym content marketingiem dla bardzo dużo lepszego efektu.Chodzi o to, że linkowanie dobrze kontroluje się w formie artykułów sponsorowanych. Z jednej strony dzielimy się z internautą wiedzą, dzięki czemu wzbudzamy zaufanie, a z drugiej reklamujemy własne usługi dzięki odsyłaczowi. W ten sposób więcej czytelników popularnego portalu odwiedzi naszą stronę, bo docenią to, że dzielimy się z nimi wartościową treścią. Zwiększa się prawdopodobieństwo, że skorzystają z naszej oferty. Zobacz więcej: mocne linki.