Agregaty chłodnicze samochodowe pozwalają na przebudowę dowolnego busa, czy samochodu półdostawczego na chłodnię. Zabudowa izoterma jest tańsza niż kupno auta wyprodukowanego jako auto chłodnicze. Na rynku działa wiele firm, które zajmują się tego rodzaju przeróbkami a potem serwisowaniem samochodów.
Agregat chłodniczy, który jest zamontowany w samochodzie działa w z dużą uwagą taki sam sposób, jak agregat w lodówce. Czynnik chłodniczy (glikol, freon lub inna substancja) krąży przez cały czas w obiegu zamkniętym, a jego ruch powoduje sprężarka, która włącza się i wyłącza w zależności od tego, czy żądana temperatura została uzyskana. Tak sprężony gaz trafia do skraplacza, który zwykle znajduje się oprócz samochodem, na zewnątrz.. W skraplaczu zmienia własną postać w ciecz (stąd nazwa skraplacz) i oddaje pozyskane ciepło z komory auta, aby ponownie się schłodzić. Następnie tak schłodzona ciecz przemieszcza się rurkami plastikowymi do parownika i chłodzi komorę auta. W związku z tym, że w czasie skraplania część gazu wydostaje się z obiegu, nierzadko powinno się uzupełniać czynnik chłodzący. Agregat samochodowy chłodnia może działać bezawaryjnie kilka lat, ale w pewnych sytuacjach w pewnych przypadkach niezbędna jest naprawa. Czasem zapycha się filtr przepływu cieczy. To powoduje, że czynnik chłodzący nie może zdobyć się do parownika. Wtedy konieczne jest rozmontowanie całego układu i wyczyszczenie filtra. W większości instalacji filtr zamontowany jest w widocznym miejscu i można to zrobić własną pracą, bez konieczności wizyty w serwisie. Nowe instalacje czasami się zapowietrzają, to również dość prosta awaria, którą zwykle udaje się wyeliminować poprzez odkręcenie na moment zaworu zabezpieczającego. Jeśli w układzie pojawi się wyciek lub problem z uruchomieniem agregatu, niezbędna jest wizyta w serwisie. Tego rodzaju awarii nie da się usunąć bez fachowego sprzętu. Kiedy w samochodzie powietrze nie schładza się do żądanej temperatury możliwe, że jest za mało czynnika chłodzącego. Jednakowo, gdy schładzanie trwa zbyt długo.
Zobacz więcej: zabudowa izoterma.