Przedsiębiorcy nieustannie poszukują sposobów, aby wypromować swoją firmę, a tym samym dostać nowych klientów. Bardzo często w strategiach marketingowych wykorzystywane są gadżety reklamowe. Są to praktyczne upominki, które wręczane są partnerom biznesowym, klientom, jak też pracownikom firmy.
Należy jednak pamiętać, że gadżet reklamowy powinien być przede wszystkim przydatny a także użyteczny, ponieważ jedynie wtedy będzie ze znakomitym skutkiem promował naszą firmę. Właśnie dlatego tak na prawdę bardzo często wybierane są kalendarze plakatowe z logo firmy.
Kalendarz plakatowy – zalety stosowania
Głównie należy wspomnieć, że kalendarze biznesowe dostępne są w różnych wariantach. Są to między innymi praktyczne a także poręczne kalendarze książkowe dostępne w różnorakich formatach, od najmniejszego formatu kieszonkowego A6 do formatu A4. Dużą popularnością klientów cieszą się również kalendarze biurkowe, przykładowo kalendarze piramidki, które charakteryzują się niewielkimi rozmiarami, dzięki czemu zmieszczą się poprawnie na każdym biurku czy stole. Przedsiębiorca może oczywiście wybrać również kalendarze plakatowe, które charakteryzują się dużym potencjałem marketingowym, ponieważ posiadają dużą powierzchnię projektową, która może być przeznaczona na zamieszczenie przykładowo kilku zdjęć nawiązujących do działalności firmy. Oczywiście na kalendarzu umieszczony jest także logotyp firmy, jak również dodatkowe hasła firmowe. Warto dodać jednak, że projekt kalendarza, bez względu na jego rodzaj, powinien być zgodny z wytycznymi zawartymi w księdze znaku, co pozwala na budowanie jednolitego oraz mocnego wizerunku firmy w oczach klientów czy partnerów biznesowych. Kalendarze w postaci plakatu charakteryzują się dużym formatem, najczęściej jest to format B1 lub B2. Dzięki temu zarówno treści reklamowe, jak również kalendarium jest czytelne. W przypadku kalendarza plakatowego kalendarium ma postać całoroczną. Powinno się podkreślić, że kalendarze plakatowe powinny być estetycznie wykończone. Warto zatem stosować papiery dobrej jakości o wysokiej gramaturze, jak również uszlachetnienia tj. lakier uv, folia błyszcząca lub folia matowa, co nie tylko i wyłącznie podnosi wartość wizualną produktu, ale też zabezpiecza go przed zniszczeniem czy działaniem wody.
Zobacz: również zobacz